نام كاربري: كلمه عبور:

  متن خبر
پیام مشترک روسای سازمان های بین المللی استاندارد سازی به مناسبت روز جهانی استاندارد ۲۰۲۳

رئیس سازمان بین المللی استاندارد، رئیس کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک و مدیر اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور، در پیام مشترکی به مناسبت روز جهانی استاندارد ( ۱۴ اکتبر برابر با ۲۲ مهر) دیدگاه مشترک برای جهانی بهتر را مطرح کردند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این پیام تحقق اهداف توسعه خدمات پزشکی ایمن و قابل دسترس برای همه مورد توجه قرار گرفته و دسترسی به خدمات پزشکی با کیفیت را حق انسانی دانسته که برای توسعه پایدار ضروری می باشد و هدف آن تضمین زندگی های سالم و گسترش رفاه برای تمامی افراد در تمامی سنین است.

در نگاه این روسای بین المللی، استانداردهای بین المللی و ارزیابی انطباق نقش مهمی در دستیابی به این اهداف دارند و با ارایه یک چارچوب جهانی، پذیرش فناوری های سلامت دیجیتال، تحقیق و توسعه، تولید و نگهداری از تجهیزات و سیستمهای بهداشت و درمان را تسهیل و در دسترس بودن تجهیزات پزشکی، خدمات و سامانه های سلامت کارآمد، ایمن و قابل اعتماد برای طیف گسترده ای از جمعیت جهان را تضمین می کنند. 

بر همین اساس، استانداردهای بین المللی و ارزیابی انطباق مبنای سیاست گذاری و تنظیم مقررات موثر را فراهم می آورند که مشارکت و همکاری در جهت بهبود مراقبت های بهداشتی را تشویق می نمایند. 

در این پیام آمده است؛ به موازات پیشرفت فناوری دیجیتال سلامت، استانداردهای سازمان بین المللی استاندارد (ایزو)، کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک(IEC) و اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور(ITU)  امنیت سامانه ها و حفظ حریم خصوصی بیماران را تضمین می کنند.

روسای سازمان های بین المللی استانداردسازی بر این باورند که با اتحاد و همکاری مشترک به کمک استانداردهای مربوط به توسعه پایدار و با "دیدگاه مشترک برای جهانی بهتر" روند دستیابی به اهداف دستور کار توسعه پایدار را سرعت خواهیم داد.



تاريخ درج خبر: 1402/07/22 منبع خبر: سایت سازمان استاندارد


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی انجمن در وب سایت منتشر خواهد شد
نظرهائی که حاوی تهمت یا افترا باشد  و یا  غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
نام
ایمیل
نظر*
تکرار * :

© 1393
کلیه حقوق این سایت متعلق به انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران می باشد
933303