نام كاربري: كلمه عبور:

  متن خبر
امتیاز منفی و عدم انطباق برای تغییرات اخیر بندهای نشانه گذاری لیبل محصولات غیر قانونی است

در ادامه پیگیریهای مستمر و مجدانه انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران در پی اعتراضات و شکایات اعضا در خصوص تغییرات اخیر بندهای نشانه گذاری لیبل محصولات، جلسات متعددی در ستاد تسهیل برگزار گردید و روز دوشنبه و سه شنبه مورخ 17 و 18 مهر نیز این موارد در ستاد تسهیل و شورای عالی گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد و مقرر گردید تا اطلاع ثانوی مبنی بر اصلاح و تجدید نظر این دستورالعمل ها که با حضور انجمن و سایر بخش خصوصی صورت می پذیرد، هرگونه عدم انطباق و امتیاز منفی داده شده لغو و دادن امتیاز منفی به واحدهای تولیدی غیرقانونی خواهد بود. از کلیه واحدهای تولیدی که تاکنون عدم انطباق و یا امتیاز منفی در موارد مذکور دریافت کرده اند، خواهشمند است موارد را به انجمن گزارش تا به سازمان اعلام گردد.

روز دوشنبه مورخ 1402/07/17در ستاد تسهیل با حضور نماینده سازمان ملی استاندارد، وزارت فرهنگ و ارشاد و بخش خصوصی نشستی برگزار و مقرر شد بدلیل ایرادات و مشکلات ناشی از اجرای تغییرات بندهای نشانه گذاری که اخیرا توسط سازمان ملی استاندارد اعمال و توسط ادارات استانها ابلاغ شده است در جلسه مشترکی که باحضور نمایندگان سازمان ملی استاندارد، انجمن دارندگان نشان استاندارد و سایر بخش خصوصی در هفته آینده برگزار می گردد موارد زیر مورد تجدید نظر قرار گیرد.

 

1- نام فرآورده 70% سطح نام برند باشد.

2- تغییر رنگ لوگو به سبز پرشین

3- تغییر ابعاد لوگو به میزان 5% سطح لیبل

4- الزام درج آرم حلال بر روی محصولات

5- درج عبارت سازمان ملی استاندارد زیر لوگو


لذا مقرر شد هر گونه عدم انطباق و یا امتیازات منفی که برای تغییرات فوق، تاکنون به واحدهای تولیدی داده شده لغو و تا اطلاع ثانوی دادن هر گونه امتیاز منفی برای موارد مذکور غیر قانونی خواهد بود.

همچنین در جلسه شورای عالی گفتگوی دولت با بخش خصوصی که با حضور نمایندگان سازمان ملی استاندارد، بازرسی کل کشور، بازرسی استان تهران، معاون توسعه خدمات کسب و کار اتاق تهران و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تهران روز سه شنبه مورخ 1402/07/18برگزار گردید پس از طرح مشکلات و مسائل ناشی از اجرای تغییرات فوق، سازمان بازرسی کل کشور پس از استماع پیشنهادات و نظرات انجمن، تاکید نمودند که به هیچ عنوان نباید هزینه های مازاد و غیر ضروری به تولیدکنندگان تحمیل گردد و حمایت خود را در این خصوص اعلام نموده و سازمان ملی استاندارد را ملزم به ارسال ابلاغیه ای به ادارات کل استاندارد استانها برای تعلیق دستورالعمل های فوق نمود تا زمانیکه بخشنامه و تغییرات فوق مورد تجدید نظر قرار گیرد.

همچنین نماینده سازمان ملی استاندارد اذعان داشت که درج آرم حلال بر روی محصولات اختیاری است و هیچ الزام و اجباری برای درج آن بر روی محصولات داخلی وجود ندارد.

بدیهی است مراتب از سوی انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران به منظور احقاق حقوق قانونی و مشروع اعضای خود همچنان تا حصول نتیجه مطلوب ادامه دارد و به اطلاع اعضای محترم نیز خواهد رسید.

 

 



تاريخ درج خبر: 1402/07/19 منبع خبر: روابط عمومی انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی انجمن در وب سایت منتشر خواهد شد
نظرهائی که حاوی تهمت یا افترا باشد  و یا  غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
نام
ایمیل
نظر*
تکرار * :

© 1393
کلیه حقوق این سایت متعلق به انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران می باشد
933302