نام كاربري: كلمه عبور:

  متن خبر
برگزاری مراسم گرامیداشت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی

مراسم گرامیداشت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی با حضور روسا و فعالان تشکل‌های عضو اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

حسین سلاح‌ورزی در ابتدای این مراسم با خوشامدگویی به فعالان اقتصادی عضو تشکل‌ها از حضور موثر آن‌ها در پیشبرد امور اقتصادی تقدیر کرد.

در این مراسم محمد قاسمی رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران با تاکید بر اینکه فعالیت‌های اتاق ایران وابسته به دانش اقتصادی است، گفت: 37 درصد درخواست های پژوهشی رسیده به مرکز پژوهش های اتاق از سوی تشکل های اقتصادی بوده است، اما فقط 10 درصد از پژوهش های انجام شده توسط این درخواست ها به نتیجه رسیده است.

او درباره چرایی این امر بیان کرد: موضوع این است که یا شناخت دقیقی از ماموریت های مرکز پژوهش های اتاق وجود ندارد و یا در خود تشکل ها سوال ها و درخواست ها تدقیق نمی شود.

قاسمی افزود: در دوره دهم هیات نمایندگان طبق توافق با ریاست اتاق قرار است این مسیر را تغییر دهیم. چرا که مرکز پژوهش ها ظرفیتی است که در اختیارر تشکل ها قرار دارد و ما درخواست های پژوهشی را با آغوش باز می پذیریم. اما این درخواست ها باید پالایش و آسیب شناسی شوند. مشکل این است که بسیاری از این درخواست ها به حوزه تحقیقات صنعتی برمی گردد که جزو ماموریت های مرکز پژوهش ها نیست. دومین مشکل این است که برخی سوالات برای روشن نیست.

او با تاکید بر اینکه ما نظارت دقیق و سختگیرانه درباره درخواست های پژوهشی داریم، گفت: امیدواریم با کمک تشکل ها که سرمایه های تجربه و دانش فنی در کشور هستند، بتوانیم شبکه پژوهشی هدفمند درباره تشکل های اقتصادی به وجود بیاوریم. گام های اولیه این اتفاق برداشته شده است. الان در حال شناسایی ظرفیت هایی هستیم که در تشکل های اقتصادی وجود دارد. در گام بعدی این ظرفیت ها را مدیریت کرده و شبکه قدرتمندی را تشکبل خواهیم داد. این شبکه پژوهشی ظرف یک سال آینده به نتیجه خواهد رسید. 

تشکل‌ها در خدمت اقتصاد ملی

در ادامه این مراسم محمد مرتضوی رئیس هیات مدیره انجمن صنایع غذایی ایران گفت: اتاق برای اداره امور بهتر کشور در خدمت جامعه بوده و این بزرگترین افتخار اتاق است که در همه تحولات اجتماعی خود را وقف تکالیف ملی خود کرده است.

وی ادامه داد: در دوره جدید با پررنگ تر شدن نقش تشکل ها در اداره امور بخش خصوصی قطعا به این تکالیف بهتر عمل می‌کنیم.

او با ابراز امیدواری درباره اینکه منافع ملی در راس فعالیت های اتاق باشد، گفت: قدرت تشکل ها در کنار اتاق این نقش را پررنگ تر خواهد کرد

تشکل‌ها نماد بارز بخش خصوصی

غلامرضا نوری، نایب‌رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرایاصل ۴۴ در این مراسم، تشکل‌ها را نماد بارز بخش خصوصی در کشور دانست و گفت: کمیسیون ویژه اصل ۴۴ که حمایت از بخش خصوصی را در اولویت کاری خود قرار داده است از فعالاناقتصادی درخواست دارد تا دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را درباره قوانین، سیاست‌ها و موضوعات اقتصادی با این کمیسیون در میان بگذارند.

او افزود: زمانی به توسعه می‌رسیم که بخش خصوصی واقعی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود وارد صحنه شود و در اموراجرایی حضور پررنگ داشته باشد.

در ادامه رضا پدیدار، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران نیز گفت: بخش خصوصی عاشق کشور است و با همین عشق و انسجام و اتحادملی می‌تواند اهداف اقتصادی کشور را پیش ببرد.



تاريخ درج خبر: 1402/05/22 منبع خبر: اتاق ایران آنلاین


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی انجمن در وب سایت منتشر خواهد شد
نظرهائی که حاوی تهمت یا افترا باشد  و یا  غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
نام
ایمیل
نظر*
تکرار * :

© 1393
کلیه حقوق این سایت متعلق به انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران می باشد
933312