نام كاربري: كلمه عبور:

  متن خبر
نشست هیأت مدیره انجمن با آقای مهندس سیف معاون محترم تشکلهای اتاق ایران

درجلسه هیأت مدیره جدید انجمن با آقای مهندس سیف معاونت محترم تشکلهای اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران ابتدا آقای سیف ضمن خیر مقدم به هیأت مدیره انجمن، اظهار داشتند قرار است جلساتی با انجمن­ها گذاشته شود که مشکلاتشان را بشنویم و اگر بتوانیم برای کمک به آنها برنامه ریزی کنیم.

پس از آن آقای دکتر نبی خلاصه­ای از عملکرد چند سال اخیر انجمن را بیان فرمودند و بعد از آن در خصوص کارهایی که در حال حاضر در دست اقدام است توضیحاتی ارائه نمودند.

آقای مهندس خلیلی رئیس هیأت مدیره انجمن ضمن توضیح اینکه چگونه به هیأت مدیره انجمن دعوت شدند، افزودند که در خصوص واسطه­گری بین بخش خصوصی و دولتی در انجمن، اینکار به صورت ضابطه­مند و با چارچوب پیاده سازی شده است. و بیان داشتند رسالت انجمن موضوع استاندارد و کیفیت است و در حول همین موضوع فعالیت می­کند.

آقای دکتر اولیایی یکی دیگر از اعضاء هیأت مدیره انجمن در خصوص تغییر نام انجمن به انجمن توسعه و ترویج استاندارد، مطالبی را عنوان نمودند و افزودند انجمنی نداریم که به طور تخصصی و در حوزه استاندارد کار کند و انجمن دارندگان نشان استاندارد است که می­تواند این کار را انجام دهد و بیان نمودند که در این راستا دوره­های آموزشی را می­توانیم با کمک تشکلهای اتاق بازرگانی برگزار نماییم.

آقای مهندس سیف عنوان داشتند رویکرد حرکت تشکلی به نوبه خود به خاطر این وضعیت موجود و شرایط اقتصادی قابل دفاع است و اعتقاد داشتند اتاق باید به انجمنها کمک نماید. همچنین ابراز خوشحالی نمودند از اینکه هیأت مدیره ای توانا سکان انجمن را به دست گرفته و افزودند امیدوارند که با توجه به تجربیات و همت و انگیزه­ای که از هیأت مدیره می­بینند تشکل رو به توسعه و بهبود گام بردارد و بیان داشتند که انجمن ها نباید وارد موضوعات کلان شوند و از موضوع تخصصی خودشان غافل شوند.

ایشان همچنین در خصوص ارزیابی تشکلها که برای اولین بار در اتاق اجرا شده بود، مطالبی را عنوان کردند و از انجمن به خاطر شرکت در این طرح تشکر کردند و افزودند که 80-70 انجمن در این طرح شرکت کردند همچنین ابراز امیدواری نمودند که اتاق بتواند با توجه به نتایج این ارزیابی به تشکلها کمک نماید و هم اینکه این ارزیابی هر سال بازنگری شود و از اینکه انجمن گرید B  را در رتبه بندی کسب نموده ابراز خرسندی نمودند. در ادامه افزودند بنا بر این است که تشکلها را به سوی برنامه محوری سوق دهیم که در اول سال تشکلها برنامه­های خودشان را به اتاق بدهند که هم قابلیت اندازه گیری داشته باشد و بتوانیم بسنجیم و ببینیم که آیا رشدی داشته­اند یا خیر؟ و هم اینکه اگر قرار است اتاق حمایتی انجام دهد در آن محور بخصوص باشد و اظهار داشتند که ما آمادگی داریم اگر انجمن برنامه­های مشخصی داشته باشد تا آنجایی که برای اتاق مقدور باشد کمک و حمایت ها را ادامه دهد.

پس از آن آقای دکتر نبی در ادامه صحبت­های آقای مهندس سیف در خصوص اینکه باید برنامه داشته باشیم بیان داشتند انجمن 40 درصد خدمات استاندارد استان تهران را انجام می­دهد که کار کمی نیست و قرار شد جلسه ای با حضور آقای مهندس طاهری مدیرکل استاندارد استان تهران و آقای مهندس سیف و آقای دکتر نبی  جهت همکاری های آتی برگزار شود. همچنین توضیحاتی در خصوص چگونگی خدماتی که از طرف استاندارد استان تهران به انجمن واگذار شده توضیحاتی ارائه نمودند و در ادامه افزودند شرکتهای ما در خصوص صادرات مشکلات عدیده­ای دارند که انجمن می­تواند برای کمک به آنها ورود پیدا کند و نیز بیان داشتند نمایندگی خراسان انجمن تفاهم نامه ای با دولت افغانستان امضا نموده که استانداردهای افغانستان را تدوین نماید و اظهار داشتند اگر ما تدوین نکنیم یک کشور اروپایی تدوین خواهد کرد و ما برای صادرات به مشکل بر خواهیم خورد.

ایشان همچنین در خصوص یکی از مشکلات واحدهای تولیدی که توسط انجمن با سازمان ملی استاندارد مطرح شده بود مطالبی را بیان نمودند که در یک سال یک واحد تولیدی می­تواند 90 امتیاز منفی داشته باشد و اگر از 90 بیشتر شود پروانه تعلیق می شود. در قانون جدید، مدت پروانه های استاندارد از یک سال به سه سال تغییر یافت ولی امتیاز منفی کماکان 90 است که با ریزش 50 درصدی واحدهای تولیدی مواجه شدیم و جلساتی را برای حل این موضوع با آقای مهندس مرندی مقدم معاون سرکار خانم پیروزبخت گذاشته­ایم.

پس از آن آقای مهندس خلیلی عنوان کردند، انجمن 4 محور را پیگیری می کند و توضیحات آقای دکتر در خصوص بخش تسهیل گری بود بخش دوم بخش کیفی سازی اعضاء، بخش سوم توسعه کار در استانهای کشور و بخش چهارم آموزش است که تا پایان سال پیش خواهیم برد و ابراز اطمینان کردند که در سال آینده رتبه A  را در ارزیابی تشکلها کسب خواهیم کرد.



تاريخ درج خبر: 1397/06/07 منبع خبر:

 نظرات ببینندگان
1398/06/03از گلستان گرگان سخنراني دکتر غني را از شبکهاي اجتناعي ديدم و آفرين بر شما، بازتشسته بانک هستم در راه و هدف شما هر کاري که در توانم باشه قدمن قلمن جانن و کمي مالن خالصانه در خدمتم دست هاي گرم شما خيرين زير سر مردم ما

نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی انجمن در وب سایت منتشر خواهد شد
نظرهائی که حاوی تهمت یا افترا باشد  و یا  غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
نام
ایمیل
نظر*
 تکرار * :

© 1393
کلیه حقوق این سایت متعلق به انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران می باشد
926644