نام كاربري: كلمه عبور:

  متن خبر
سخنان و پیشنهادات دبیر انجمن در صبحانه کاری اتاق بازرگانی

  بسمه تعالی

عرض سلام و خیر مقدم حضور میهمانان گرامی، سرکار خانم پیروزبخت و معاونین ایشان، فعالان اقتصادی، مسئولین تشکلها و هیئت رئیسه محترم اتاق بازرگانی ایران

علی موحد هستم - دبیر انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران

بنوبه خود از برگزاری جلسه بسیار سپاسگزارم، امید آنکه با حضور مسئولین رده بالای کشور در جمع فعالان اقتصادی زمینه لازم برای حل و فصل پاره از مشکلات فراهم گردد، ضمن اینکه در این جلسه دو شخصیت عضو شورای عالی استاندارد داریم که یقینا میتوانند در خصوص مسائل مربوط بسیار تأثیر گذار باشند.

توجه شما را به چند نکته معطوف میدارم:

1- شوراهای عالی متعددی در کشور داریم که عمدتا جایگاه اداری­شان تا وزیر یا معاون وزیر تعیین شده و تعداد کمی هستند که به ریاست رئیس جمهور کشور اداره میشوند، یکی از آنها شورای عالی استاندارد است که بدون نیاز به توضیح بیانگر اهمیت و جامعیت این شورا است و به تعبیری می­توان گفت با این ترکیب، مفهومی که به ذهن متبادر میگردد این است که همه شئونات اقتصادی اجتماعی کشور یا حداقل اینکه همه شئونات اقتصادی کشور باید زیر چتر نظارتی و البته حمایتی استاندارد قرار گیرد.

استاندارد ما می­رود که صد ساله شود موفقیتهای فراوان داشته و از موقعیت بسیار خوب بین المللی نیز برخوردار است. در یک ارزیابی می­توانیم بگوئیم که همه تلاش یا قسمت اعظم و اصلی انرژی سازمان متمرکز شده بر محصولات صنعتی، که البته در جای خود قابل تقدیر است و زحمات عزیزان استاندارد را پاس میداریم، اما فرض کنیم کل محصولات صنعتی استاندارد شوند، آیا کافی است؟ یقینا پاسخ منفی است، چرا که صنایع کشور و محصولات صنعتی فقط حدود 20درصد اقتصاد را شامل می­گردد و بقیه بخشها یا مغفول مانده یا از جایگاه مناسبی در حوزه استاندارد برخوردار نمی­باشند. بخشهای خدماتی اقتصاد ما شامل بانکداری، بیمه، مالیات، آموزش و غیره که اتفاقا بیشترین مشکلات ما در همین بخشها است، فاقد استانداردهای لازم است، در حالیکه هرکدام از آنها در عرصه جهانی، استانداردهای منظم و شناخته شده ای را دارا میباشند.

پیشنهاد اول واگذاری جدی تر مراحل مختلف تدوین، اجرا و نظارت استاندارهای محصولات به تشکلهای مرتبط و رویکرد سازمان به حوزه خدمات و تسری استاندارد به بخشهای مورد اشاره و برنامه ریزی مفید و مؤثر در این راستا.

2 - دارندگان نشان استاندارد خوب است از امتیازاتی هم برخوردار شوند که هم تشویق است و هم قدردانی.

خود اظهاری، استانداردی است که شاکله مالیاتی کشورهای پیشرفته بر آن استوار است، در قوانین مالیاتی کشور ما نیز آمده که سازمان مالیاتی میتواند  اظهار نامه های مالیاتی را بر همین اساس  بپذیرد و برگ تشخیص صادر کند.

پیشنهاد دوم در شورای عالی استاندارد مصوّب شود که دارندگان نشان استاندارد در زمره این مؤدیان قرار گیرند، به اظهار نامه هایشان اعتماد شود و قدم اول سازمان در جهت استاندارد سازی مالیاتی برداشته شود.

پیشنهاد سوم هم اینکه رئیس محترم سازمان یکی از کارشناسانی را که برای عضویت شورای عالی استاندارد  معرفی می­نمایند از بین فعالان اقتصادی بخش خصوصی برگزینند.

با تشکر.  

 



تاريخ درج خبر: 1395/11/26 منبع خبر:


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی انجمن در وب سایت منتشر خواهد شد
نظرهائی که حاوی تهمت یا افترا باشد  و یا  غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
نام
ایمیل
نظر*
تکرار * :

© 1393
کلیه حقوق این سایت متعلق به انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران می باشد
932337