نام كاربري: كلمه عبور:

  متن خبر
اعطای تندیس و نشان امین‌الضرب به کارآفرینان برتر به مناسبت 133 سالگی اتاق تهران

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم در تالار وحدت تهران برگزار شد با بیان این‌که نخبگان اقتصادی باید در خط مقدم توسعه کشور باشند از بررسی طرحی با حضور ۲۰۰ نخبه اقتصادی و کارآفرین ایرانی برای سرعت بخشیدن به توسعه ایران خبر داد.
محمدرضا نعمت‌زاده گفت :  گرچه در چند سال اخیر اقتصاد کشور پیشرفت‌هایی داشته است، اما این ۱۰ یا ۱۵ درصد پیشرفتی که حاصل شده است برای ما کافی نیست، باید همگام با پیشرفتی که جهان به صورت روزانه دارد حرکت کنیم وعقب افتادگی‌های دوران جنگ و سال‌های تحریم را جبران کنیم.
وی در ادامه با بیان این‌که نشست‌هایی همچون شورای گفت‌وگومی تواند برای توسعه اقتصادی مفید باشد، اظهار کرد: در شورای گفت‌وگو که برابر قانون در سطح تهران و استان‌ها برگزار می‌شود موضوعات خوب و مناسبی در اقتصاد مطرح می‌شود که پیگیری آن می‌تواند به پیشبرد اهداف کلان اقتصادی کشور کمک کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره بر اهمیت نقش فعالان کارآفرین بخش خصوصی، گفت: ما به دنبال طرحی هستیم که با مشارکت ۲۰۰ نفر نخبه اقتصادی که آنها را بهترین افراد برای پیشگام شدن در توسعه کشور می‌دانیم و با مشاوره اتاق‌های بازرگانی‌ و انجمن‌ها و بخش خصوصی ، مشارکتی را رقم بزنیم که در آن آمارها و شاخص‌های توسعه را بهبود بخشیم و بتوانیم جهشی در پیشرفت اقتصادی کشور حاصل کنیم.

در این مراسم که به دعوت اتاق تهران انجام شده بود اعطای تندیس و نشان امین‌الضرب برای اولین بار برای تجلیل از پیشکسوتان عرصه اقتصاد اعطا  شد.
رییس اتاق تهران در ابتدای مراسم با بیان تاریخچه تأسیس اتاق اظهار داشت: در 1263 که جامع اقتصادی ایران به فکر نجات اقتصاد کشور افتاد،  نهال نخستین بخش خصوصی توسط حاج امین‌الضرب شکل گرفت ودر دهه 1360 اولین انتخابات این نهاد خصوصی انجام شد و در دهه 1370 اتاق سعی کرد شرایط را برای توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی فراهم نماید.
در ادامه رییس اتاق ایران گفت: از یک سال پیش کارگروهی با تهیه پروتکل و قواعد مشخص ،تلاش کردند کسانی را برای دریافت نشان امین‌الضرب انتخاب کنند که از همه معیارهای کلیدی برخوردار باشند.
وی گفت: از اواسط سال جاری با تعریف شاخص‌‌ها در حوزه کسب و کار و کیفیت تولید  و توجه به مسایل فرهنگی و عام‌المنفعه، فعالیت در دو کمیته اجرایی و داوری شروع گردید و با بررسی جوانب آیین‌نامه‌ای تهیه گردید و دبیرخانه دایمی در اتاق تهران دایر شد و تصمیم گرفته شد که جوایزی در 5 حوزه اعطا ‌شود. به سه نفر از پیشکسوتان حوزه تولید و کارآفرینی ،  یک نفر اقتصادانان برتر سال، نویسنده کتاب برگزیده در حوزه تاریخ و اقتصاد، رسانه برتر اقتصادی، همینطور تقدیر از خانواده امین‌الضرب
در این مراسم سپس جوایزی به این شرح  به کارآفرینان و پیشکسوتان اقتصادی اعطا شد
 اولین نشان حاج امین‌الضرب به خانم مژده مهدوی از نوادگان حاج امین‌الضرب اعطا شد و در سطح اول به علا میرمحمد صادق پیشکسوت صنعت سیمان و گچ کشور، لوح و تندیس امین‌الضرب ، محسن خلیلی بینانگذار شرکت بوتان ، علی‌اکبر رفوگران - بینانگذار صنعت نوشت‌افزار در ایران و مدیر کارخانه بیک ، اصغر قندچی  - بنیانگذار شرکت ایران کاوه و پدر صنعت کامیون‌سازی ،علی رحیمیان در صنعت دام و طیور ، علی حاج سید سلیمیان - بنیانگذار و مدیر کارخانه نیک کالا ، عسگر اولادی - صادرکننده نمونه و فعال بخش خشکبار ، عباس سعیدی‌نژاد  - فعال صنعت دارو  و کفش ایران ، ابراهیم عسکریان  - مدیر کارخانه بلور کاوه و فعال شیشه فلوط در ایران و خاورمیانه ، مهدی حریری  - تاجر چای و بینانگذار کارخانه چای مشکبو ، عزیزالله علاءالدینی  - فعال اقتصادی بخش پارچه و قماش و رییس شرکت پتوی گلباف ، رحمان گلزار  - بنیانگذار ساختمان‌سازی مدرن در ایران و موسس شهرک اکباتان است.

دربخش دوم جوایز لوح و نشان امین‌الضرب به علی‌اصغر سعیدی -  استاد دانشگاه تهران و پژوهشگر ، موسی  غنی‌نژاد به پاس فعالیت‌های علمی در دفاع از بخش خصوصی و علیرضا بختیاری به پاس فعالیت‌های مطبوعاتی و حامی بخش خصوصی و بینانگذار روزنامه دنیای اقتصاد اهدا شد.

بخش سوم به کارآفرینان برجسته شامل مدیرعامل شرکت مهندسی زلال ایران ـ امیر منصور عطایی، مدیرعامل شرکت آذین خودرو ـ رضا رضایی، رییس هیأت مدیره فومن شیمی ـ عباس موسی رهپیما اختصاص داشت.
در آخرین سطح نیزتندیس امین‌الضرب به کسانی که بالاترین امتیاز شامل صادرکننده حوزه لبنیات و بنیانگذار شرکت کاله ـ غلامعلی سلیمانی، فعال صنعت ریختگری، ماکارونی و گندم و آرد و مدیر گروه صنعتی زر-  مرتضی سلطانی و مدیر گروه صنعتی کویر ـ‌ محمد مهدی فتایی را داشتند تعلق گرفت.


تاريخ درج خبر: 1395/11/03 منبع خبر:


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی انجمن در وب سایت منتشر خواهد شد
نظرهائی که حاوی تهمت یا افترا باشد  و یا  غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
نام
ایمیل
نظر*
 تکرار * :

© 1393
کلیه حقوق این سایت متعلق به انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران می باشد
926735