نام كاربري: كلمه عبور:

  متن خبر
وظیفه ارزیابی و توسعه نشان تجاری به سازمان توسعه تجارت ایران واگذار شد

قائم مقام وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران وظیفه ارزیابی و توسعه نام و نشان تجاری به سازمان توسعه تجارت ایران واگذار شده است
خسروتاج در اولین نشست صاحبان نام نشان برتر ایرانی با تاکید براهمیت نقش، نام و نشان تجاری در توسعه تجارت افزود: بنابر مصوبه فوق کلیه اقدامات مشابهی که توسط بخش خصوصی و یا سازمان‌های غیرمرتبط برگزار می‌شود غیرقانونی و غیررسمی خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه  در آستانه برگزاری "نخستین جشنواره ملی انتخاب برترین نام و نشان‌های کشور" تصریح نمود : در این نشست  نحوه و مدل ارزیابی و نیز گستره نظرسنجی بطور کامل و واضح تشریح شد.
وی با بیان اینکه  این فرآیند فقط در صدد معرفی و اعطای تندیس به نام و نشانه‌های برتر نیست ، تأکید کرد: بخش مهم این فرآیند تعیین وضعیت فعلی بنگاه‌های برتر در این ارزیابی است و اینکه چگونه می توانند تبدیل به یک نام و نشان تجاری برتر شده و از این محل به توسعه تجارت خارجی ، افزایش سودآوری و پیوستن به زنجیره‌های جهانی تولید منجر شود.
وی با اشاره به اینکه قدرت برند یکی از الزامات نرم افزاری برای ارتقای جایگاه اقتصادی یک بنگاه است افزود : وظیفه سازمان توسعه تجارت ، توسعه و تقویت برندهای ملی و خلق برندهای جهانی است  و خاطرنشان ساخت هدف سازمان توسعه تجارت فقط انتخاب برندهای برتر نیست، بلکه معرفی مدلی با استانداردهای جهانی است برای برنامه ریزی آینده بنگاه‌ها و استفاده از این مدل برای تثبیت جایگاه بنگاه در زنجیره تولید جهانی .
گفتنی است ،در این نشست فرآیند ارزیابی ، تحلیل و برنامه‌های کارگاهی برای آموزش و توسعه برند معرفی شد و نتایج حاصل از فرآیند ارزیابی براساس مدل پیشنهادی توضیح داده شد.
سپس تولیدکنندگان و صادرکنندگان برتر ایرانی در این نشست با انتقاد از فعالیت‌های مشابهی که فقط تندیس فروشی کرده و باعث تضعیف جایگاه برندهای برتر در فضای کسب و کار داخلی می‌شوند از اقدام سازمان توسعه تجارت به عنوان یک فعالیت علمی و مبتنی بر استانداردهای جهانی ارزیابی تقدیر کرده و از آن حمایت کردند.

گفتنی است در ارزیابی نام و نشان‌های برتر 280 بنگاه حضور یافته و در سطح کشور با جامعه آماری 19 هزارنفری مورد ارزیابی قرار گرفتند که در نتیجه آن قدرت تصویر ، صفات و جایگاه نام و نشان‌های برتر تعیین گردید و راه‌کارهای توسعه نام و نشان‌ها بر مبنای ویژگی‌های هر بنگاه و ضریب اهمیت محصول مشخص گردید.
در این فرایند 19 نام و نشان تجاری ایرانی به عنوان برترین‌های داخلی شناسایی و معرفی شدند و کارنامه هر شرکت در این فرایند به صورت جداگانه مشخص گردید.


تاريخ درج خبر: 1395/11/02 منبع خبر:


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی انجمن در وب سایت منتشر خواهد شد
نظرهائی که حاوی تهمت یا افترا باشد  و یا  غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
نام
ایمیل
نظر*
 تکرار * :

© 1393
کلیه حقوق این سایت متعلق به انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران می باشد
926937