نام كاربري: كلمه عبور:

  متن خبر
پیام رییس سازمان ملی استاندارد ایران به مناسبت روز جهانی استاندارد

همزمان با گستردگی تعاملات انسانی و رشد فناوری­های اطلاعاتی و ارتباطی همکاری­های اقتصادی و مبادلات تجاری میان کشورها در جهان امروز بیش از پیش گسترش یافته و در شرایط دوران پسا برجام، جمهوری اسلامی ایران در حوزه­های تولید و خدمات خواستار سهم اصلی و واقعی خود در این ارتباطات جهانی است.

یکی از مهمترین منازعات جمهوری اسلامی ایران با دنیای غرب بر سر عدم اعتماد بین مردم مسلمان و سران کشورهای غربی به ویژه مسئولان دولت آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز بوده است. " اعتماد" مفهومی است که در صورت بروز و حدوث میان دولت­ها و ملت­ها، زمینه­ساز ارتباطات موثر و تعاملات نتیجه بخش خواهد بود.

شعار امسال روز جهانی استاندارد "استانداردها اعتماد سازند" تنها در سایه تفاسیر مشترک درباره طرف­های یک ارتباط یا داد و ستد در تجارت سودمند و بهره­برداری از منابع در تجارت بین­المللی، امکان پذیر است.

استانداردها از منازعات پرهیز می­کنند و برای ایجاد اعتماد به یکنواختی و هماهنگی در مقررات برای ایجاد توافق، بستر سازی می نمایند.

سازمان ملی استاندارد ایران با تفسیر روشنی که از اعتمادسازی در عرصه داخلی و بین المللی دارد. در طرح تحول نوین استانداردسازی و به منظور تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تمام توان خود را برای ایجاد زبان مشترک در جهادی ملی به کار خواهد بست و در این راه هماهنگ و همقدم با دیگر خدمتگزاران دولتی و بخش خصوصی و با توکل به خداوند متعال و در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم برای کسب موفقیت­های ملی وبین المللی و افزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات تولید داخل و ایجاد اعتماد ملی و بین المللی گام های مستحکم­تری را برخواهد داشت.

در این راه روز جهانی استاندارد را در کنار خانواده بزرگ استاندارد گرامی می داریم.

 

نیره پیروزبخت

 مهر 1395



تاريخ درج خبر: 1395/07/19 منبع خبر:


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی انجمن در وب سایت منتشر خواهد شد
نظرهائی که حاوی تهمت یا افترا باشد  و یا  غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
نام
ایمیل
نظر*
 تکرار * :

© 1393
کلیه حقوق این سایت متعلق به انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران می باشد
926742