نام كاربري: كلمه عبور:

  متن خبر
بی سابقه ترین صنعت زدایی تاریخ اقتصادی ایران

✏️ مقایسه وضعیت اقتصادی کشور در فاصله سال های 1385 تا 1390 نشان می دهد این دوره که بیشترین درامدهای نفتی را داشتیم، جمع جبری فرصت های شغلی ایجاد شده و از بین رفته منفی 415 بوده است و بی سابقه ترین صنعت زدایی در تاریخ کشور اتفاق افتاده است.  در ایران سوداگری مانع توسعه صنعتی است و پایداری موفقیت شرکت ها وابسته به ساختار نهادی و تابع اقتصاد سیاسی است.

✏️غیرمولدها اقتصاد را به سمت فروپاشی می برند. در سال 1384 اقتصاد ایران برای دستیابی به رشد هشت درصدی نیازمند سالانه 16.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری بود در حالی که بر اساس ارزیابی برنامه ششم توسعه 200 میلیارد دلار در سال برای تحقق این رشد اقتصادی نیاز است. این موضوع نشانگراین واقعیت است که دردوره 10 سال گذشته هولناکترین ضربه هابه تولیدصنعتی وارد شده است.

✏️ در دوره وفور درآمدهای نفتی چارچوب اقتصاد سیاسی کشور بر اساس زور گروه های بانفوذ تعیین شدو  رتبه کشور در این دوره از نظرپاکدامنی اقتصادی 80 رتبه، از لحاظ کیفیت محیط زیست 63 رتبه و از نظر کیفیت زندگی مردم 62 رتبه سقوط کرد .

✏️با لطمه دیدن تولید صنعتی مدرن نظم اجتماعی هم به هم می ریزد. براساس گزارش سازمان توسعه تجارت در سال 1383 سهم واردات کالاهای سرمایه ای 47 درصد از کل واردات کشور بود که در سال 1391 به 13 درصد کاهش یافت. این موضوع نشانگر افول جایگاه صنعتی مدرن است که اقتصاد را دچار تزلزل جدی کرده است.

✏️دولت 640 هزار میلیارد تومان بدهی و 800 هزار میلیارد تومان طرح ناتمام دارد و برای نجات کشور باید زور نهادهای حامی تولید، کارایی و بهره وری بیشتر شود و این امر نیازمند اتحاد و انسجام تشکل های تولیدی و طرح راهکارهای کارشناسی است.

✏️در فاصله سال های 1970 تا 2012 میزان تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی در زمینه ماشین آلات در کشور ما 10 برابر و در کره جنوبی 641 برابر شده است. با رمزگشایی همین آمار دلیل اینکه تولید سرانه کره 11 برابر ایران است، مشخص می شود.

✏️ امسال سال تعیین سرنوشت برنامه توسعه میان مدت کشور است و تولیدکنندگان برتر برای حفظ و پایداری رتبه خود و نجات کشور باید صدی قابل اعتنایی ایجاد کرده و راهکارهای راهگشا ارائه کنند.


تاريخ درج خبر: 1395/07/15 منبع خبر:


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی انجمن در وب سایت منتشر خواهد شد
نظرهائی که حاوی تهمت یا افترا باشد  و یا  غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
نام
ایمیل
نظر*
 تکرار * :

© 1393
کلیه حقوق این سایت متعلق به انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران می باشد
926724